Z Náchoda do Monaka a zpátky za 36 dní - 2.část: Z Monaka do Freiburgu

Autor: Martin Adámek [2005-06-22]

Německo

Jsme v Německu. Konečně levný SMSky! Dvakrát levnější než ve Švýcarsku a nejlevnější roamingové za celou cestu (A-IT-F-CH). A protože jsme na hranici tří států, je tady 10 GSM sítí (!). Doma jich máme jen šest.

Z Lausanne jsme docela spěchali, aby Zdeněk stihnul víkendový vlak. Ale teď už pomalu vidíme, že stíháme. Jedeme podél francouzské hranice a míříme na severoseverovýchod, směr Freiburg, což je nejbližší místo, ze kterého může Zdeněk jet vlakem. Spíme kousek za hranicemi, bouřka nepřišla, jen lehký deštík. Vodu jsme v místní restauraci dostali opět bez problémů, jako ve všech státech kromě Švýcarska.

Další den přijíždíme do Freiburgu, kde trávíme celé odpoledne. Zdeněk si na zítra zařizuje vlak, já se poté vydávám do "íčka", zjistit něco o Mnichově a technickém muzeu. Ale je to ještě asi 400 km, takže tu nic nemají. A na web muzea se mi nekouknou, ať prý si zajdu do kavárny...

V podvečer jsem si nechal od Zdeňka (narozdíl ode mě komunikujícího německy) vysvětlit německou číselnou soustavu, čímž jsem svou slovní zásobu doplnil na potřebné minimum. Vypravujeme se na východní předměstí, kde přespíme v lesoparku. Časně ráno Zdeněk odjíždí na nádraží. Já ještě dospím, pak vstávám, snídám, naposled balím stan. Zjistil jsem totiž, že je pohodlnější spát pod širákem. Nejde jen o samotné stavění a balení stanu. Pod širákem totiž nemusíte očesávat věci z kola, a z postele dosáhnete do kuchyně, a vůbec všude.