Jihovýchodní Asií: I. Malajsie

Autor: Aleš Vostrák [2005-10-02]

Kuala Lumpur

Do Kuala Lumpur přilétáme dokonce o hodinu dřív, takže máme ještě spoustu času na to, si vybrat správný autobus, se kterým se dostaneme do centra. To jsme ale moc nezvládli a už uháníme autobusem opačným směrem do úplně jiného města. No co, v Serembanu bude taky fajn. Naposledy se rozhodujeme, jestli vystoupit a vrátit se vlakem ze zastávky KLIAP (Kuala Lumpur international airport) do centra KL, ale už jsme tak unaveni, že rezignujeme a necháváme se odvézt, kam se jim zlíbí. Cesta z letište do Serembanu přijde na 3,20RM (1RM- Malajský Ringit je asi 10 Kč). Když konečně najdeme přijatelný hotel (Chawn Kee za 30 RM),ubytováváme se(pro Moniku to byl zážitek,protože poprvé viděla zdejší sociální zařízení a radši se mě přeptala, jak ho používat) a poté odcházíme porozhlídnout se po městě a nakoupit ještě nějaké to ovoce. I večer zde převládá čilý obchodní ruch.

3.2.

Po noci, kdy jsme se stejně moc nevyspali, protože -censored- ,se poohlížím po nějaké snídani a jako ideální mi připadají výborné čerstvé koláčky. Sardinkový za 0,9RM a ještě jeden - nápadně se podobající pizze za 1.2RM. Monika si dává banány, které nám přidali zdarma ke koláčkům a Es teh (1,5RM). Odhlašujeme se z hotelu a odjíždíme do asi 80 km vzdáleného Kuala Lumpur (3,1RM), kde chceme přestoupit a pokračovat do Kota Bharu. V KL nám už ale autobus vypověděl službu dřív, než jsme se stačili dostat na bus terminál, takže jsme se rozhodli pro další cestu místní dopravou. Po krátkém rozhodovaní ale měníme plán a říkáme si, že přece jenom jeden den zůstaneme. Okamžitě k nám přiskakují nadháněči z hotelů a nabízejí nám - podle nich - to nejvýhodnější ubytování ve městě. Zaujal nás hotýlek Backpacker Inn. Pokoje bez air-conditionu už byly bohužel obsazený a tak se musíme spokojit s AC. Alespoň zkoušíme smlouvání, které, jak se zdá, se nám docela daří (zůstáváme za 34RM na noc). Následuje krátká prohlídka města spolu s 421m vysokou budovou Petronas Tower, která je dodnes vůbec nejvyšší budovou světa. Po lehké večeři v čínské čtvrti, sestávající z nasi goreng ayam (smažená rýže s kuřetem) a dvou výborných Eis Tee za 6RM dohromady, jsme si ještě krátce procvičili náš orientační smysl, protože turistická mapa Kulalula evidentně nepočítá se zkratkama.

4.2.

Ráno se ješte rozhodujeme, kam se vydat dál a vítězí město Kota Bharu, odkud se podle průvodce snadno dostaneme přes thajské hranice. Balíme proto bágly a už brzy ráno vyrážíme nadzemkou ze stanice Plaza Rakyat LRT station, která je nedaleko ulice Jl. Puda, kde jsme byli ubytováni, 4 stanice do PWTC station (1,2RM). Odtud už je to na autobusové nádraží jenom pár kroků. Tady už nás ale čeká další překvapení v podobě naprosto vyprodaného autobusu. Zprávě, že se teď, kdy je Čínský Nový rok do žádného autobusu prostě nedostaneme, nechceme uvěřit, a proto začínáme ve zmatku obíhat další přepravní společnosti. Ale to už u nás začíná pravá, nefalšovaná panika, jelikož jediná informace, která se k nám dostala, byla, že další autobus jede až za 4 dny, což by pro nás znamenalo velké zdržení. V těchto chvílích ovšem nastupuje naše nezdolná touha se někam dostat. Monice se díky přirozenýmu šarmu daří získat alespoň lístky do Kuala Krai (asi 50 km od Kota Bharu) za 25RM. Autobus odjíždí ve 14:15, takže máme skoro 4 hodiny na procházku po ulicích Kuala Lumpur a nějaké nákupy. Nejdřív, jak jinak, se jdeme najíst do jedné z místních čínských hospůdek. Objednáváme si čaj a ještě něco drobného k jídlu. Nestačíme se divit, když před nás postavili ohromný hrnec s vývarem, masem, nudlema s spoustou různých druhů houbiček. K tomu ješte rýži, papričky a česnek. Po urputném souboji s čínskýma hůlkama se nám podařilo sníst skoro všechno. Zaplatili jsme 16RM a šli do blízkého nákupního centra Shopping Mall, kde jsme dokoupili ještě drobnosti jako propanbutanovou bombu (12RM) a baterku (10RM). Pomalu odcházíme na autobusové nádraží. Tady k našemu příjemnému překvapení zjišťujeme, že máme místenky do autobusu, směrujícího přímo až do Kota Bharu. Takže se další změna trasy nekonala.

Kapitoly: < Předchozí [ 1 2 3 4 ] Další >


Související odkazy

(c) Uvedení autoři & Asmat 2004 - 2021, design by KamData [Privacy]